Priču o komercijalnom aerodromu na Čeneju Novosađani su mogli mnogo puta do sada da čuju, ali travnatu pistu još uvek koriste entuzijasti i ljubitelji avijacije.
Ево предлажем да се уведе за загрејане грађане Новог сада додатних 5% пореза за изградњу аеродрома у току 10 година.
Ја бих у том случају, као родољуб (нисам из Новог Сада и околине) издвојио ту суму и једнократно уплатио.
Од новца би требало пре свега платити пројекте који би регулисали инфраструктурна питања: прикључак на аутопут и желеуничку пругу, а такође извршила се експроприација земљишта за ту сврху. А онда, нека бизнис крене да финансира писту, зграду итд... Тада би већ могла и република да се укључи...
Dok se ne izgradi, svi mozete samo da nagadjate. Cinjenica je, da aerodrom puno znaci u smislu privlacenja investitora iz inostranstva. I svaki grad koji ga ima, ima plus u tom smislu. A slazem se da su Novom Sadu potrebne nove infrastukture; mada je odgovor na sve, da Vojvodjani preuzmu vlast nad Vojvodinom, i onda izvrse stvarnu decentralizaciju svojeg. Pa da ljudi ne moraju da se doseljavaju i prepunjavaju jedan grad, nego da se sve ravnomerno razvija. I da su funkcionalne bolnice, skole itd - i u drugim mestima; ne samo Novi Sad.
Ovako Brus Vilis (Albanac) odgovara Srbinu:
"Ali tu priču o duplo slabijem gradu u ekonomskom smislu ti neću popušiti"
Kakav aerodrom kakvi bakrači.....
@// " nislijama je barem dozvoljeno da drže do sebe sto je u ns zabranjeno"
Prijatelju ako vi sami drzite do sebe nema ko sta da vam zabranjuje. Baš nam dopuštaju drzanje di sebe sa sve novonislijcima koje si sam opisao i Vucicevom hitnom posetom. Ali mi sami drzimo do sebe i nema onda ko šta da ti dopušta ili ne.
Primećujem da se suvilše oslanjamo na državne fondove kod investicija a u ovom slučaju ne vidim razloga da se ne osnuje privatna kompanija koja bi ispitala ekonomsku opravdanost gradnje i civilnog aerodroma i samim tim prikupila slobodna sredstva.
Sad ima toliko tih low cost kompanija da bi bar peko leta ali i u drugim slučajevima sigurno bilo posla i ekonomske opravdanosti za ovakav projekat. Važno je da država ne koči a naročito neka ljubomora sa juga. Razmislite da li bi ste pre do Grčke išli avionom ili da se drnade busom?
Potpuno je tačno da trebna poboljšati veze sa aerodromom u Surčinu ali videti da se i u ostalim gradovima u APV naprave aerodromi ako to privatni kapital hoće da finansira a finasiraće ako se isplati.
Treba Vojvodini dozvoliti veću ekonomsku i ostalu samostalnost a ne da se sve odlučuje u Beogradu. Pa nismo mi maloumni. Evo vidite šta se događa u Nišu oko aerodroma i šta oni kažu.
Hoću i kosmodrom, a ne da ga Beograd prvi izgradi, pa da takvima kao što si ti to bude dovoljan razlog da ga nemamo mi Novosadjani. Dakle da, hoću kosmodrom i može u Futogu, naravno. I šta kažeš, grad je ekonomski duplo slabiji? S obzirom da grad ima duplo više stanovnika to ni matematički ni filozofski nije moguće. Ali moguće je da se novcem ne raspolaže domaćinski, da se ne ulaže valjano u objekte i infrastrukturu. Slažem se da ima prečih poslova od izgradnje aerodroma i radije bih i ja da se izgradi novo porodilište, bolnica, čak i neki savremeni kulturni centar, može i vrtić. Ali tu priču o duplo slabijem gradu u ekonomskom smislu ti neću popušiti. Ne znam niti jedan grad na svetu koji propada ekonomski, ali se zato brojčano uvećava, to je budalaština. I meni je dovoljan razlog za izgradnju aerodroma taj što je Novi Sad drugi po veličini grad u Srbiji. Kad bude piste biće i turista, strane kompanije i banke bi mogle imati sedište ovde, a ne samo filijale. Naravno da Beogradu ovako odgovara, pa samo Exitaši mu u tranzitu ostave brdo love, love koju bi inače potrošili u Novom Sadu, Karlovcima, Petrovaradinu... Nijedan stranac - investitor neće da se zajebava s prevozom od Surčina do Novog Sada i to neće promeniti nikakva redovna autobuska linija. Izmedju ostalog je zato sve u tamo, a ne ovde. Ta priča o blizini Beograda i "šta če vam?" je i unazadila Novi Sad. Zato je ovaj grad danas tek jedna od beogradskih ekspozitura, ništa se ovde ne odlučuje, niko se ovde ne pita.
Brus Vilis
05.04.2018 • 22:37
Sirotinja iz predgradja? Pun si predrasuda. Ceo tvoj komentar je napunjen jednosmernim shvatanjima. Ali za razliku od tebe nemam problem s drugačijim mišljenjem. Samo, porediti Novi Sad s gradom od pre 50 godina i smatrtai da ako tada nije bilo potrebe za aerodrom nema ni sada, sorry, glupo je.
Не, пре ће бити да си ти пун предрасуда, јер нити су ми коментари једносмерни, нити имам проблем с другачијим мишљењем. Град је два пута већи, али и два пута економски слабији. Угрубо. Познајем доста људи из наведених насеља и дај боже да није тако као што сам рекао, али они немају никакве потребе за аеродромом који би чак и да га направе био једва нешто ближе од оног у Сурчину који је ваздушном линијом удаљен можда 60-ак километара. Него се ради о паланачком менталитету. Стеријина Фема. Хоћеш и један космодром код Футога?
U Americi svako selo ima aerodrom .
Samo u okolnim gradovima oko Cikaga ima oko 130 lokalnih aerodroma .
Zasto bi neki farmer morao da koristi usluge glavnog aerodroma O'Hare kada ima svoj u blizini farme.
Ukupan broj aerodroma u Americi iznosi 15095 sto je trecina svih aerodroma na svetu : https://www.quora.com/How-many-airports-does-America-have
Kako da ne....sve cveta......zivi se punim plucima......neki nemaju ni pravo pravo na rad......kuce od blata i zemunice a "poslovnim" ljudima na 50 km aerodrom....
Ne kapiram kako nekom prevozniku ne bi bilo isplativo da makar usput prolazi preko aerodroma, i cirkuliše na relaciji Novi Sad - aerodrom - Beograd. Bilo bi korisno i za nas, i za Beograđane, a i za posetioce iz inostranstva koji bi za promenu imali normalan prevoz za razliku od divljih taksista.
@Србин
Samo nemoj da se pozivaš na to kako je nešto ovako kako je zato što su na položajima pametni ljudi. Jel' te, ne bi oni bili tu gde jesu da ih neko kompetentan nije na tu funkciju postavio. Pa svi se slažemo da to tako ne funkcioniše. U karijerama najviše napreduju politički paraziti, a za mnoge poslove se ne gleda da li je neko studirao desetak godina ili više, nego druge stvari.
Pa zar Novi Sad mora baš sve da otme od Zrenjanina. Vratite nam za početak Naftagas, pa onda ostalo. Aerodrom Ečka kod Zrenjanina ima ubedljivo najbolji položaj u Vojvodini. Nemci su to shvatili još 1941.
U ne tako dalekoj budućnosti, kada Vojvodina bude obnovila svoju državnost i potpunu autonomiju(data od strane carice Marije Terezije), aerodrom Nikola Tesla će i dalje poslovati pod novoustanovljenim koncesionarom, ali će zato aerodromi po Vojvodini nicati kao pečurke posle kiše. Na Čeneju će biti cargo hub i za loucost, a u Zrenjaninu i Somboru će biti za poslovnjake i remontni centri za privatne male avione.
Gomila razuma rečeno, a svi sa minusima... Što zbog gluposti, što zbog botova, znači politike, tj. opet zbog gluposti.
Elem, stvarno nam ne treba još jedan aerodrom pored onog u Surčinu, a stvarno je potreban organizovan prevoz do njega.
Što se tiče Čeneja, treba uloži pare u sportski i regionalni aerodrom, a za to je ova pista sasvim dovoljna, a za Vojvodinu bi bilo bolje da prvo ojača Somborski i Vršački, kao regionalne, a mož biti i Zrenjaniski, a naposletku i u Sremu i ovde.
Ali pre toga srediti puteve, vratiti lokalne pruge, obnoviti kanale... A da bi sve to bilo isplativo, treba nam proizvodnja i transport roba - da bi se isplatilo ne kroz direktan ćar, nego kao ulaganje i podsticaj, što u infrastrukturu, što u proizvodnju, jedno uz drugo.
Jer država nam je minijatura - ne treba i ne može da zarađuje kroz infrastrukturu, nego kroz ono što ta infrasturktura treba da omogući - transport roba i proizvodnju.
Zaboravimo na turizam - nemamo turizam, jer nemamo šta da ponudimo, a nemamo more ili planine, pa da imamo milione turista. Ono na sitno kao Exit, još nekako, ali on pravi više štete nego ćara zajednici.
Što će reći:
I sa aerodromima i ostalom infrastrukturom potrebnoj narodu i državi da se razvija, mrka kapa - o tome može da se sanja dokle god imamo ovu kratkovidu vlast koja otima i ne ulaže, jer od ulaganja će ćara da imaju tek možda naša deca, a njinima treba sada. Tolko.
Sirotinja iz predgradja? Pun si predrasuda. Ceo tvoj komentar je napunjen jednosmernim shvatanjima. Ali za razliku od tebe nemam problem s drugačijim mišljenjem. Samo, porediti Novi Sad s gradom od pre 50 godina i smatrtai da ako tada nije bilo potrebe za aerodrom nema ni sada, sorry, glupo je.
Treba samo dobar prevoz do Nikole Tesle da se stigne brzo i onda nema problema, i jos da malo prilagode vremena polazaka tim prevozima i to je to. Pre svega mislim na letove ka susednim zemljama (citaj letovalista). Mnogo manja investicija od novog aerodroma.
Ne znam sta bi sa onim prevozom sto je uveden iz NS pa je ukinut - nadam se da nije iz razloga sto nema putnika. A ako jeste sta ce nam onda tek aerodrom realno...
Ti znaš da je tih godina Novi Sad bio 3 puta manji i da su stručnjaci u isto vreme procenili da je rano za izgradnju Novog naselja?
Brus Vilis • 05.04.2018 • 19:00
Био је два пута мањи и два пута економски јачи. Зар смо заиста ти и ја паметнији од људи који су плаћени да то анализирају? Стави прст на чело. Не мораш да се разумеш у све и да имаш мишљење о свему. Ко ће да путује, сиротиња из предграђа? Као да такве коментаре пише Стеријина Фема.
Схвати да не постоји потреба за аеродромом. Можеш да ме вређаш до бесвести, то што си докони лаик и стручњак са интернета не мења чињеницу да су истраживања рађена када је економска активност била на далеко већем нивоу него данас и потреба за аеродромом нема везе с бројем становника. Ти заправо пројектујеш своју глупост на мене, то је твој проблем. И пишеш да би нешто писао.
Nema guzve do Surcina ako se ide autoputem, odnosno obilaznicom oko Beograda, a postoji i alternativa preko Fruske, Rume i zagrebackog autoputa ( a zamislite da postoji tunel i da ne moars preko Iriskog venca). Inace odlicna ideja za zeleznicku vezu, samo sto je to odvajanje pruge u Batajnici za Surcin (Ostruznicu) jednokolosecna pruga za teretne vozove, no u nekoj alternativnoj buducnosti...
Inace, za junosu koji se nada da ce otcepljenjem njegovog oficirskog solitera na Limanu i Surcin automatski da se otcepi od Beograda i pripoji Vojvodini prvo bi trebao da pitas ljude koji tamo zive ko im je blizi, neki internet smaraci sa Limana ili Zemunci i Beogradjani. Ko zna, mozda bi Sremci ponovo u Frusku, kao za vreme II svet.rata, samo ovaj put protiv okupatorske vlasti sa Limana. Zeznuta su sorta ti Sremci...
Svojevremeno je EasyJet imao low-cost linije sa Surcina do Rima i Milana, ukinute su a ostavili su one gastabajterske do Geneve, Bazela i Berlina gde radi pola smederevskog i pozarevackog sreza. Nisu ukinuli te linije zbog AirSerbije kao sto pisu sveznajuci teoreticari zavere sa portala, ukinuli su ih jer ipak ne postoji toliki broj Srba koji svakodnevno idu na turisticka hodoscasca u Rim da bi ti letovi bili puni a samim tim i isplativi. Za prosecnog Srbina je ipak optimalno turisticko putovanje u Evropu autobusom za 150-200eura preko nekog turoperatora a ne avion, bio to cak i low-cost. Brate, mi smo siromasan narod, to internet mudraci stalno zaboravljaju.
Da ste pažljivije čitali komentare vaših istomišljenika znali bi da nisam ja taj koji je izvukao Memelsdord za primer. Jel tako i u životu sve ofrlje radite?
Aerodrom nam je potreban da bi smo mogli svi kad dodje vreme nulte tačke napustimo Nedodjiju .
Ali , prvo da izgradimo Zoo vrt , Aqua park , Muzej vočtanih figura ... potrbniji su nam od bolnica , mostova ... ,
Постоји пруга која у Батајници скреће ка Сурчину. Да је памети па кад среде ову брзу пругу БГ-Пешта, да направе и тај део који би скретао ка аеродрому и даље настављао као Београду. Та линија би била спас и за Новосађане и Београђане да јефтино и брзо стигну до аеродрома. Искрено колке су гужве по БГ, некад до Тесле треба више времена него од НС до Тесле.
...mislite da nam ne treba aerodrom u NSadu i da smo mi novosadjani ovakvi i onakvi onda sto nas vec jednom ne pustite na miru i da se odcepimo od Srbije s tim da Vojvodini po granicama pripada aerodrom na Surcinu pa bi bilo dobro da vi Veliki Srbosi dobro razmislite gde bi vi vama napravili nov aerodrom i rafineriju jer je i Pancevo u Vojvodini a Nislije vas bas i ne mirisu kao sto vas ni mi vojvodjani ne mirisemo
Fascinantno. Koliko zapravo glup treba da budeš da ceniš potrebu za aerodromom prema podacima starim 40 godina, kada je NS bio skoro dvostruko manji, a low cost letovi nisu ni postojali - da se ne bavimo sad još i kompleksnim pitanjima kao što je suzbijanje istih s aerodroma u prestonici, što otvara čitavo novo tržište... Neću te pitati odakle ti uopšte petlja da se ubacuješ u razgovore odraslih, ali me ipak zanima, kako tvoj nervni sistem uopšte podržava funkcije kao što su disanje i varenje?
@pan5er - hoćete li molim vas da navedete kakav to aerodrom ima Memelsdorf?
Na stranu zagađenje bukom, ko će to sletati na novosadski aerodrom? Da li su neobrazovani pojedinci koji bi samo da teraju inat svesni koliko to sve košta?
Ukoliko uzmemo primer u Temišvaru - to još i fercera, jer im je Bukurešt 500 km. Arad nema aerodrom.
Mađarska - Budimpešta radi kao luda. 10 miliona putnika godišnje.
Hrvatska - Osijek je 290 km od Zagreba i ima mali aerodrom (Klisa), ali je to smejurija. Da im nema onog Trade Aira koji leti do ZG-a, aerodrom bi im ličio na betonirano polje.
Dalje, BiH - Tuzla, tri sata vožnje po gudurama od Sarajeva. Aerodrom je bio vojni, pa im se namestilo.
Srbija - "Tesla" je u ex YU sa pet miliona putnika najjači aerodrom.
ZR, kao što je rečeno, ima ozbiljniji aerodrom.
Sombor ima vojni aerodrom.
Kada se ovo zna, onda je jasno da putnicima iz NS-a i okoline jedino treba ozbiljan prevoz do aerodroma "Nikola Tesla".
Do tog aerodroma nema ni jedna bus linija. Nema voza. Nema ništa osim divljih taksista.
A pored svih bolnica koje nam fale, vrtića, škola i pored (ne)postojeće privrede i industrije u NS i okolini, aerodrom bi nam bio čist promašaj
Ma da bre, Subotica svoj, Zrenjanin svoj, Vrsac svoj, Sombor svoj, Indjija svoj, Ruma svoj, mogu i neki manji u Petrovaradin, Karlovce, Begec, Futog, Sentu, Kikindu i jos par mesta, na svakih 10 kilometara da imamo po aerodrom, za svaki slucaj, jer bi milioni putnika svake nedelje dolazili u Vojvodinu da se dive poljima kukuruza, suncokreta i psenice i visokim obroncima Fruske Gore od citavih 500 metara, ma Alpe bre da zameni... Tako je i u Francuskoj, Papadubi mi je pricao, na svakih 5km imas po aerodrom, a negde i na svaka dva...
Vlada
05.04.2018 • 15:43
Pošto su bolesnici i lopovi za koje ti glasaš rasterali sve loe cost companije sa Tesle, itekako postoji potreba.
Све знаш, па и за кога гласам и да ли постоји потреба за нешто за шта су стручњаци (за разлику од тебе доколичара и лаика) још 60-их и 70-их проценили да није потребно.
Odličan komentar i za razliku od većine ovde ostrašćenih dežurnih pljuvača i realan.
Čenej treba da se renovira kao sportski aerodrom i eventalno za male privatne avione od kojih bi se zarađivalo od takse.
A što se turizma tiče važnije je da se konačno počne a ko zna kad završi tunel kroz Frušku Goru kako bi se izmestio teretni saobraćaj iz nacionalnog parka a samim tim i prestalo upropaštavati ionako uništeni put ne Iriškom vencu.
Komentator koji pise da mu sin leti sa niskog aerodroma ili ne govori istinu ili nije iz Novog Sada nego negde sa juga Srbije. Do Nisa ima negde oko 300km i prevoz od NS do tamosnjeg aerodroma niti je redovam niti je manje od 30-tak jurica. Uzgred, u radijusu od 120-130km od NS imate cak 4 aerodroma (Surcin, Temisvar, Segedin, Osijek).
Da li je aerodrom NS potreban? Jeste, ali ne iz dzepa gradjana, zasto bi obican gradjanin finansirao odrzavanje aerodroma Matijevicu, Kosticu, Rusima zaposlenim u NIS-u ili Britancima koji jednom godisnje dolaze na Exit? Zato je jedino ekonomski realno da se nekom da koncesija na to parce oranice na Ceneju i da o svom trosku gradi pistu, zgradu i pratece sluzbe. Inace, gradjani Nisa iz gradskog budzeta odvajaju 800 hiljada eura za dotacije njihovom aerodromu, (a setite se onih 20eura po putniku prvih par godina sto su juznjaci isplacivali avio kompanijama da bi uopste i otvorili linije). Naravno da su te dotacije neophodne jer odande lete samo 23 leta nedeljno u letnjoj sezoni i to uglavnom za gradjane susednog nepriznatog Kosova na privremenom radu u Svajcarskoj.
Za isplativost backog aedroma je dovoljan i podatak da su svi pokusaji otvaranja stalnih autobuskih i (linijskih) taksi sluzbi od Surcina do NS propali zbog neisplativosti. Zato, vise gledajmo kroz svoje budjelare a manje kroz politicke naocare, NS je super grad iako mu je najblizi aerodrom na 60-tak km i nije mu potrenbo da ulece u neku glupu investiciju.
Ako Memelsdorf sa svojih 10 hiljada stanovnika može da ima aerodrom, a udaljen je 80 km od Nirmberga ne vidim zašto ga Novi Sad ne bi imao? Uostalom, razdaljina do narednog aerodroma nije jedini, niti najznačajniji razlog njegove izgradnje, baš kao što je slučaj i sa supermarketima, mostovima itd. Aerodrom je odličan podsticaj ekonomskom razvoju.
Pusta želja.
Dalekovodi su uvek bili problem.
Komercijalni letovi, i dalekovodi od 110Kv na 50m od aerodroma?
Dobro, piloti paze, ali.... a da ne spominjemo kolika je investicija betonirati i otkupljivati okolna imanja.
To je oduvek bio sportski aerodrom, a u komercijalni ga može pretvoriti samo neki težak bogataš.
Što Srbija, jel'te - nije.
Samo dajem primer:u CG imaju pola miliona ljudi,a dva aerodroma koji su udaljeni...koliko?
Zasto se i nama ne pruzi sansa da mozemo da biramo?
Sve je vise ljudi koji imaju biznis da privuku strane turiste i da im popravljaju zube i rade protetske radove.Da,eto za to bi koristili ovaj aerodrom.A,da ima turizma po Vojvodini...ima!
Inace,mora seve preko BG-a?
Neko je spomenuo Karadjordjevo,Italijane?Eto i za to treba.A,da ne pricam koliko je potrebno za nas "obicne", nemamo bus do Surcina,uvek neko treba da vozi,papreno naplacuju taxisti i turisticke agencije prevoz.
I opet sve BG treba da dozvoli.
Znaci,sedi kuci,ne idi nigde,slusaj pink i rts,glasaj i gledaj parove,farme i kojekave budalastine.Sta ce ti putovanje?Jedi suva hleba!Cekaj,proci ce...Da,zivot prodje.Gde si bio,sta si radio?
Jeo suva hleba!!!
Vojvodina nema putnički aerodrom i iz toga proizilazi da joj je barem jedan neophodan. Novi Sad zbog svoje veličine i centralnog mesta u Vojvodini bi bio logično rešenje ali ne bi bio nikakav problem da to bude i Zrenjanin jer i ovaj grad ima dosta centralni položaj s tim da bi u tom slučaju gradnja brze železnice između Novog Sada i Zrenjanina bila neophodna. Nisu zadovoljavajući predlozi po kome bi taj aerodrom bio za manje avione i samo lokalne linije već to treba da bude aerodrom srednje veličine i za sve tipove aviona po ugledu na aerodrome u Osijeku i Temišvaru. Za one koji predlažu avionsku liniju prema Banjaluci to treba da bude na zadnjem mestu, jer treba povezati Vojvodinu niskobudžetnim letovima sa evropskim destinacijama poput Londona, Pariza, Berlina, Amsterdama, Barselone, kao i lokalne destinacije do Beča, Budimpešte, Ljubljane, Zagreba, Sarajeva, Rijeke, Niša, Skoplja...
Ma ne treba nama Vojvođanima aerodrom, nije nam trebala ni Elektrovojvodina, ni NIS, putevi i putarine, carinici i carine, banke i zdravstveni instituti.... U Srbiji postoje samo dve grupe ljudi - jedna su Beograđani, a druga poreski obveznici.
..slučajno zaživi projekat komercijalnog aedroma sve pokloniti, kao nišlije Beogradskim dahijama. Nije bilo dosta što je pokojni Perošević samo potpisivao prenos cele Vojvodine na Miloševićev račun? Sačekajte sa pšričom dok se ne ostvari ono što je Vučić juče prevalio preko svojih usta, "Vojvodina republika".
Ниш се не може поредити са Новим Садом, јер је Нишки аеродром удаљен од Београдског 250км, а Нови Сад 80км. Ја бих волео да имамо аеродром, ал питање је да ли исплативо, и ко би летео са њега. Евентуално неке low-cost компаније. Али онда заборавите летове до великих градова, већ до неких градова који су и до 250км далеко од тих великих градова тј главних центара регија у које путујете. Нпр Мемелсдорф који је на 80км од Нирмберга и око 250км од Минхена.
Ja ozbiljno računam na angažovanje države ... da sačuva beogradski aerodrom, a pokopa sve ostale.
Morava, Čenej, Ponikve, Konstanstin Veliki za našeg predsednika su očigledno aerodromi u Kirgistanu, pošto ne želi da ulaže u njih.
Та немојте молим вас о аеродрому, већ видим лица потомака аутономашких функционера и духа Авноја како гризу нокте нервирајући се што Нови Сад није мало даље само да би имао свој аеродром за који не постоји нити једна једина потреба будући да се аутопутем за сат и по-два највише стигне од Сурчина до предграђа Новог Сада. Поздрав и свако добро до наредног виђења.
A šta je sa low cost kompanijama koje je Beograd oterao svojom poslovnom politikom? Možda ipak ima prostora.
Mada se slažem da bi takav aerodrom u idealnim uslovima bio suvišan, Beograd je suviše blizu. Praktičnije bi bilo da prevoz do Beogradskog aerodroma bude efikasniji, i da imamo u Beogradu više low cost letova. Ali prevoz do aerodroma je užas iz Beograda, a kamo li iz Novog Sada. Moraju ljudi da vijaju ko će da ih vozi od prijatelja ili rodbine, od autobusa ništa. Tako da i s te strane ispada da nam treba aerodrom.
Kad smo banana država... I eto, ne trebaju nam dva aerodroma tako biti blizu jedan drugog, još je i narod siromašan, ali da ne bi jedan držao monopol...
Sad i za taj neciji idiotizam da uzmete sirotinji pare jel da,otice narod gde god zna odavde a vi svi glumite gazde i vlastelu ali da vidim sa kojim novcima kad vam ne bude nikog iz cega cete se izdrzavati sa svojim privilegijama !
A pre tri godine u zgradi banovine bila maketa.Sada se dosta tih kadrovika preobulo u napredne dreseve pa umesto bez potrebnog razbacivanja novca za tepihe i namestaj i ne ostvarene zelje bivse savetnice sada sefice kabineta ulozite koji dinar za nas aerodrom da ima ko da vas se seti kada odete sa vlasti.....
Nikola Tesla je na 45 minuta od Novog Sada. To je blizu. Kad bi na Čenej sletali veći mlazni avioni, šta mislite kolika bi buka u Novom Sadu bila pri sletanju i uzletanju aviona. Ko je živeo blizu aerodroma shvata šta pričam...
Koji ce nam aerodrom? Surcin je na 40-50 minuta voznje, Cenej na 20-30 minuta, u zavisnosti odakle ko ide. Zbog 20-30 minuta se ne isplati trositi novce na nepotreban aerodrom, bolje je na parkove to utrositi, grad nam ode pod beton... Ili na neko kvalitetnije preusmeravanje puteva, a ne da mi kamioni Bosanaca drndaju kroz Naselje do Veternika kad idu.
ova prica me vraca u sedamdesete rane, preko student servisa smo slagali neke elaborate za grad, jedan od njih je bio o opravdanosti komercijalnog aerodroma na ceneju, verujte da su tad pokrainski politicari bili 'pokrainskiji' neg' ovi danasnji a nisu ga napravili, sumnjam da je isplativ, sad moze biti da je danas broj putnika odavde i dovde drugaciji ali ...mozda je resenje neka koncesija pa kome se isplati nek ga pravi a mi se necemo cimati do bg il segedina
Niški aerodrom je bio komercijalni. Moj sin koji živi u BGD koristio je aerodrom iz Niša jer mu je višestruko bilo jeftinije od Er Srbije.
AV oteo aerodrom NIŠ jer ima interes ER Srbije a boli ga uvo za mog sina i hiljade ostalih korisnika Niškog aerodroma.
Uzimate za relveantne ankete koje pravite na svom sajtu?! Zbog čega komercijalni aerodrom u Čeneju kada aerodrom postoji na 70km odatle? Navedite jedan logičan razlog zbog kog Čeneju (tj Novom Sadu) treba aerodorm.
Kakav komercijalni aerodrom, kakvi bakrači. Pola puteva u pokrajini ima rupe od pola metra, a vi biste 3km piste samo zato što je ima i Beograd.
@PERICA ### vau, kako mali perica zamislja.....zabole me bas ako ce ramzan kadirov iz cecenije biti vlasnik a da ga naprave, kao sto me zabole cija je robna kuca, bioskop, autobus, avion....gledaj sebe i sta ti valja a serendanje ostavi politicarima
Nije slučajno Brena pre par godina kupila par parcela u blizini aerodroma u Čeneju. Nije slučajno cena njiva abnormalno skočila u blizina samog aerodroma. Nije slučanjo da vlasnik mesara Štrand kupuje okolne njive u svojoj blizini po dosta visokim cenama. Ništa nije slučajno :-) . Samo pssssst nemojte to nikome reći jer je to tajna...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Komercijalni aerodrom na Čeneju: Samo želja ili realnost?
Autor: Zoran Strika - strika@021.rs
Novi Sad
•05.04.2018.
•13:15 > 10:30
Komentari 62
toma neverni
Александр Првуль
Ево предлажем да се уведе за загрејане грађане Новог сада додатних 5% пореза за изградњу аеродрома у току 10 година.
Ја бих у том случају, као родољуб (нисам из Новог Сада и околине) издвојио ту суму и једнократно уплатио.
Од новца би требало пре свега платити пројекте који би регулисали инфраструктурна питања: прикључак на аутопут и желеуничку пругу, а такође извршила се експроприација земљишта за ту сврху. А онда, нека бизнис крене да финансира писту, зграду итд... Тада би већ могла и република да се укључи...
Да ли има још "загрејаних"?
Ovdasnji
Kacanka
"Ali tu priču o duplo slabijem gradu u ekonomskom smislu ti neću popušiti"
Kakav aerodrom kakvi bakrači.....
Србин
06.04.2018 • 14:27
Теби једноставно не вреди објашњавати.
Нека ти буде, напиши последњи коментар.
Поздрав.
Nišlija
Prijatelju ako vi sami drzite do sebe nema ko sta da vam zabranjuje. Baš nam dopuštaju drzanje di sebe sa sve novonislijcima koje si sam opisao i Vucicevom hitnom posetom. Ali mi sami drzimo do sebe i nema onda ko šta da ti dopušta ili ne.
Ns 49
Sad ima toliko tih low cost kompanija da bi bar peko leta ali i u drugim slučajevima sigurno bilo posla i ekonomske opravdanosti za ovakav projekat. Važno je da država ne koči a naročito neka ljubomora sa juga. Razmislite da li bi ste pre do Grčke išli avionom ili da se drnade busom?
Potpuno je tačno da trebna poboljšati veze sa aerodromom u Surčinu ali videti da se i u ostalim gradovima u APV naprave aerodromi ako to privatni kapital hoće da finansira a finasiraće ako se isplati.
Treba Vojvodini dozvoliti veću ekonomsku i ostalu samostalnost a ne da se sve odlučuje u Beogradu. Pa nismo mi maloumni. Evo vidite šta se događa u Nišu oko aerodroma i šta oni kažu.
Brus Vilis (Albanac)
Србин
05.04.2018 • 22:37
Sirotinja iz predgradja? Pun si predrasuda. Ceo tvoj komentar je napunjen jednosmernim shvatanjima. Ali za razliku od tebe nemam problem s drugačijim mišljenjem. Samo, porediti Novi Sad s gradom od pre 50 godina i smatrtai da ako tada nije bilo potrebe za aerodrom nema ni sada, sorry, glupo je.
Не, пре ће бити да си ти пун предрасуда, јер нити су ми коментари једносмерни, нити имам проблем с другачијим мишљењем. Град је два пута већи, али и два пута економски слабији. Угрубо. Познајем доста људи из наведених насеља и дај боже да није тако као што сам рекао, али они немају никакве потребе за аеродромом који би чак и да га направе био једва нешто ближе од оног у Сурчину који је ваздушном линијом удаљен можда 60-ак километара. Него се ради о паланачком менталитету. Стеријина Фема. Хоћеш и један космодром код Футога?
airport
Samo u okolnim gradovima oko Cikaga ima oko 130 lokalnih aerodroma .
Zasto bi neki farmer morao da koristi usluge glavnog aerodroma O'Hare kada ima svoj u blizini farme.
Ukupan broj aerodroma u Americi iznosi 15095 sto je trecina svih aerodroma na svetu : https://www.quora.com/How-many-airports-does-America-have
@AleksandarVojvodjan
gari
@Србин
Samo nemoj da se pozivaš na to kako je nešto ovako kako je zato što su na položajima pametni ljudi. Jel' te, ne bi oni bili tu gde jesu da ih neko kompetentan nije na tu funkciju postavio. Pa svi se slažemo da to tako ne funkcioniše. U karijerama najviše napreduju politički paraziti, a za mnoge poslove se ne gleda da li je neko studirao desetak godina ili više, nego druge stvari.
Lazar
AleksandarVojvođanin
Podbarac
Elem, stvarno nam ne treba još jedan aerodrom pored onog u Surčinu, a stvarno je potreban organizovan prevoz do njega.
Što se tiče Čeneja, treba uloži pare u sportski i regionalni aerodrom, a za to je ova pista sasvim dovoljna, a za Vojvodinu bi bilo bolje da prvo ojača Somborski i Vršački, kao regionalne, a mož biti i Zrenjaniski, a naposletku i u Sremu i ovde.
Ali pre toga srediti puteve, vratiti lokalne pruge, obnoviti kanale... A da bi sve to bilo isplativo, treba nam proizvodnja i transport roba - da bi se isplatilo ne kroz direktan ćar, nego kao ulaganje i podsticaj, što u infrastrukturu, što u proizvodnju, jedno uz drugo.
Jer država nam je minijatura - ne treba i ne može da zarađuje kroz infrastrukturu, nego kroz ono što ta infrasturktura treba da omogući - transport roba i proizvodnju.
Zaboravimo na turizam - nemamo turizam, jer nemamo šta da ponudimo, a nemamo more ili planine, pa da imamo milione turista. Ono na sitno kao Exit, još nekako, ali on pravi više štete nego ćara zajednici.
Što će reći:
I sa aerodromima i ostalom infrastrukturom potrebnoj narodu i državi da se razvija, mrka kapa - o tome može da se sanja dokle god imamo ovu kratkovidu vlast koja otima i ne ulaže, jer od ulaganja će ćara da imaju tek možda naša deca, a njinima treba sada. Tolko.
Brus Vilis
Zoja
Ne znam sta bi sa onim prevozom sto je uveden iz NS pa je ukinut - nadam se da nije iz razloga sto nema putnika. A ako jeste sta ce nam onda tek aerodrom realno...
Србин
Brus Vilis • 05.04.2018 • 19:00
Био је два пута мањи и два пута економски јачи. Зар смо заиста ти и ја паметнији од људи који су плаћени да то анализирају? Стави прст на чело. Не мораш да се разумеш у све и да имаш мишљење о свему. Ко ће да путује, сиротиња из предграђа? Као да такве коментаре пише Стеријина Фема.
Србин
05.04.2018 • 19:19
Схвати да не постоји потреба за аеродромом. Можеш да ме вређаш до бесвести, то што си докони лаик и стручњак са интернета не мења чињеницу да су истраживања рађена када је економска активност била на далеко већем нивоу него данас и потреба за аеродромом нема везе с бројем становника. Ти заправо пројектујеш своју глупост на мене, то је твој проблем. И пишеш да би нешто писао.
dijsporac
Inace, za junosu koji se nada da ce otcepljenjem njegovog oficirskog solitera na Limanu i Surcin automatski da se otcepi od Beograda i pripoji Vojvodini prvo bi trebao da pitas ljude koji tamo zive ko im je blizi, neki internet smaraci sa Limana ili Zemunci i Beogradjani. Ko zna, mozda bi Sremci ponovo u Frusku, kao za vreme II svet.rata, samo ovaj put protiv okupatorske vlasti sa Limana. Zeznuta su sorta ti Sremci...
dijsporac
pan5er
Jeremija
Ali , prvo da izgradimo Zoo vrt , Aqua park , Muzej vočtanih figura ... potrbniji su nam od bolnica , mostova ... ,
Србијанац
Liman3
/
jos davno sam od nislija cuo da su im do. urcile ucene silnih novonislijaca
neurology
Vlada
Fascinantno. Koliko zapravo glup treba da budeš da ceniš potrebu za aerodromom prema podacima starim 40 godina, kada je NS bio skoro dvostruko manji, a low cost letovi nisu ni postojali - da se ne bavimo sad još i kompleksnim pitanjima kao što je suzbijanje istih s aerodroma u prestonici, što otvara čitavo novo tržište... Neću te pitati odakle ti uopšte petlja da se ubacuješ u razgovore odraslih, ali me ipak zanima, kako tvoj nervni sistem uopšte podržava funkcije kao što su disanje i varenje?
Brus Vilis
"... за нешто за шта су стручњаци (за разлику од тебе доколичара и лаика) још 60-их и 70-их проценили да није потребно."
Ti znaš da je tih godina Novi Sad bio 3 puta manji i da su stručnjaci u isto vreme procenili da je rano za izgradnju Novog naselja?
G
Na stranu zagađenje bukom, ko će to sletati na novosadski aerodrom? Da li su neobrazovani pojedinci koji bi samo da teraju inat svesni koliko to sve košta?
Okruzenje
Ukoliko uzmemo primer u Temišvaru - to još i fercera, jer im je Bukurešt 500 km. Arad nema aerodrom.
Mađarska - Budimpešta radi kao luda. 10 miliona putnika godišnje.
Hrvatska - Osijek je 290 km od Zagreba i ima mali aerodrom (Klisa), ali je to smejurija. Da im nema onog Trade Aira koji leti do ZG-a, aerodrom bi im ličio na betonirano polje.
Dalje, BiH - Tuzla, tri sata vožnje po gudurama od Sarajeva. Aerodrom je bio vojni, pa im se namestilo.
Srbija - "Tesla" je u ex YU sa pet miliona putnika najjači aerodrom.
ZR, kao što je rečeno, ima ozbiljniji aerodrom.
Sombor ima vojni aerodrom.
Kada se ovo zna, onda je jasno da putnicima iz NS-a i okoline jedino treba ozbiljan prevoz do aerodroma "Nikola Tesla".
Do tog aerodroma nema ni jedna bus linija. Nema voza. Nema ništa osim divljih taksista.
A pored svih bolnica koje nam fale, vrtića, škola i pored (ne)postojeće privrede i industrije u NS i okolini, aerodrom bi nam bio čist promašaj
Hahaha
Србин
05.04.2018 • 15:43
Pošto su bolesnici i lopovi za koje ti glasaš rasterali sve loe cost companije sa Tesle, itekako postoji potreba.
Све знаш, па и за кога гласам и да ли постоји потреба за нешто за шта су стручњаци (за разлику од тебе доколичара и лаика) још 60-их и 70-их проценили да није потребно.
dzoni
Odličan komentar i za razliku od većine ovde ostrašćenih dežurnih pljuvača i realan.
Čenej treba da se renovira kao sportski aerodrom i eventalno za male privatne avione od kojih bi se zarađivalo od takse.
A što se turizma tiče važnije je da se konačno počne a ko zna kad završi tunel kroz Frušku Goru kako bi se izmestio teretni saobraćaj iz nacionalnog parka a samim tim i prestalo upropaštavati ionako uništeni put ne Iriškom vencu.
diajsporac
Da li je aerodrom NS potreban? Jeste, ali ne iz dzepa gradjana, zasto bi obican gradjanin finansirao odrzavanje aerodroma Matijevicu, Kosticu, Rusima zaposlenim u NIS-u ili Britancima koji jednom godisnje dolaze na Exit? Zato je jedino ekonomski realno da se nekom da koncesija na to parce oranice na Ceneju i da o svom trosku gradi pistu, zgradu i pratece sluzbe. Inace, gradjani Nisa iz gradskog budzeta odvajaju 800 hiljada eura za dotacije njihovom aerodromu, (a setite se onih 20eura po putniku prvih par godina sto su juznjaci isplacivali avio kompanijama da bi uopste i otvorili linije). Naravno da su te dotacije neophodne jer odande lete samo 23 leta nedeljno u letnjoj sezoni i to uglavnom za gradjane susednog nepriznatog Kosova na privremenom radu u Svajcarskoj.
Za isplativost backog aedroma je dovoljan i podatak da su svi pokusaji otvaranja stalnih autobuskih i (linijskih) taksi sluzbi od Surcina do NS propali zbog neisplativosti. Zato, vise gledajmo kroz svoje budjelare a manje kroz politicke naocare, NS je super grad iako mu je najblizi aerodrom na 60-tak km i nije mu potrenbo da ulece u neku glupu investiciju.
pan5er
Big Bang
Dalekovodi su uvek bili problem.
Komercijalni letovi, i dalekovodi od 110Kv na 50m od aerodroma?
Dobro, piloti paze, ali.... a da ne spominjemo kolika je investicija betonirati i otkupljivati okolna imanja.
To je oduvek bio sportski aerodrom, a u komercijalni ga može pretvoriti samo neki težak bogataš.
Što Srbija, jel'te - nije.
Sima Kosmos
kika
Zasto se i nama ne pruzi sansa da mozemo da biramo?
Sve je vise ljudi koji imaju biznis da privuku strane turiste i da im popravljaju zube i rade protetske radove.Da,eto za to bi koristili ovaj aerodrom.A,da ima turizma po Vojvodini...ima!
Inace,mora seve preko BG-a?
Neko je spomenuo Karadjordjevo,Italijane?Eto i za to treba.A,da ne pricam koliko je potrebno za nas "obicne", nemamo bus do Surcina,uvek neko treba da vozi,papreno naplacuju taxisti i turisticke agencije prevoz.
I opet sve BG treba da dozvoli.
Znaci,sedi kuci,ne idi nigde,slusaj pink i rts,glasaj i gledaj parove,farme i kojekave budalastine.Sta ce ti putovanje?Jedi suva hleba!Cekaj,proci ce...Da,zivot prodje.Gde si bio,sta si radio?
Jeo suva hleba!!!
Deks
Brus Vilis
Vlada
Pošto su bolesnici i lopovi za koje ti glasaš rasterali sve loe cost companije sa Tesle, itekako postoji potreba.
SteVan
ste
VladaN
комша
Svetolik
Morava, Čenej, Ponikve, Konstanstin Veliki za našeg predsednika su očigledno aerodromi u Kirgistanu, pošto ne želi da ulaže u njih.
Србин
gari
Mada se slažem da bi takav aerodrom u idealnim uslovima bio suvišan, Beograd je suviše blizu. Praktičnije bi bilo da prevoz do Beogradskog aerodroma bude efikasniji, i da imamo u Beogradu više low cost letova. Ali prevoz do aerodroma je užas iz Beograda, a kamo li iz Novog Sada. Moraju ljudi da vijaju ko će da ih vozi od prijatelja ili rodbine, od autobusa ništa. Tako da i s te strane ispada da nam treba aerodrom.
Kad smo banana država... I eto, ne trebaju nam dva aerodroma tako biti blizu jedan drugog, još je i narod siromašan, ali da ne bi jedan držao monopol...
Tihi
Buki
Marko Mihajlović
Vladan
Do Čeneja mi treba 30 minuta sa Limana...hmm
Nepotrebno
deda
Petar
Čenej kao i Niš
AV oteo aerodrom NIŠ jer ima interes ER Srbije a boli ga uvo za mog sina i hiljade ostalih korisnika Niškog aerodroma.
zrenjaninac
Kakav komercijalni aerodrom, kakvi bakrači. Pola puteva u pokrajini ima rupe od pola metra, a vi biste 3km piste samo zato što je ima i Beograd.
Dokle više ta opsednust Novosađana Beogradom?
Slaninari
gari
@PERICA ### vau, kako mali perica zamislja.....zabole me bas ako ce ramzan kadirov iz cecenije biti vlasnik a da ga naprave, kao sto me zabole cija je robna kuca, bioskop, autobus, avion....gledaj sebe i sta ti valja a serendanje ostavi politicarima
VladaNS
PERICA ###
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H